Mokyklos rekvizitai

Klaipėdos r. Vėžaičių pagrindinė mokykla
Kodas 191793430
Gargždų g. 28, Vėžaičiai, Klaipėdos r. sav.
Tel.: (8 46) 45 8232,
(8 46) 45 8150
Faks. (8 46) 45 8232
El. paštas vezaiciumokykla@gmail.com
Duomenys kopijuojami ir saugomi juridinių asmenų registre

Pamokų laikas

1. 8:00 - 8:45
2. 8:55 - 9:40
3. 10:00 - 10:45
4. 11:15 - 12:00
5. 12:10 - 12:55
6. 13:05 - 13:50
7. 14:00 - 14:45
8. 14:50 - 15:35

 

2019 rugpjūčio mėn.
P A T K P Š S
« Bir    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Sustok, akimirka …

img_7707 img_998 img_9667 img_0377 img_4606 kaziukas-36 img_8125 img_9343 img_3048 dsc_0006 img_1853 img_9472 mokytojai-23 img_5284 img_7215 simtadienis-21 img_9131 img_8209 img_20180521_132316 img_5800 img_4331 img_2088 img_2262 img_20190517_104252 p1150674 isukis2-32 img_5808 img_7038 img_7143 img_0746 img_1247 img_9845 img_7056 p1330655 futbolas-411 img_1150 rugsejo1-042 img_4513 img_1344 sdr

„Pi“ diena

Kas yra Pi skaičius?

Daugeliui žinoma pi reikšmė yra 3,14, tačiau mokslininkai šią reikšmę yra patikslinę daugiau nei milijardu ženklų.

Pi skaičius yra žymimas 16-ąją graikų abėcėlės raide π. Jis yra iracionalusis skaičius, kuris gali būti išreikštas apskritimo ilgio ir skersmens santykiu, taip pat nenustatyta ar yra kokia nors seka jo užrašymui, apytikslė šio skaičiaus reikšmė yra: 3,141 592 653 589 793 238 462 643 383 279 502 884 197 169 399 375 105 820 974 944 592 3…, bet šio skaičiaus apytikslę reikšmę dažniausiai naudojame kaip 3,14. Mokslininkai nustatė, kad šis skaičius turi 5 trilijonus simbolių po kablelio.

Nors viso šio skaičiaus įsiminti neįmanoma, tačiau matematikai bei šio mokslo mėgėjai varžosi, kas daugiau jo reikšmės išmoks mintinai.  Skelbiama, kad pasaulio rekordas priklauso kinui, kuris nesuklydęs išvardino beveik 7 tūkst. skaičių po kablelio.

Vienas jų – Japonijos įsiminimo meistras Akira Haragauchi viešai pademonstravo mokantis daugiau nei 100 tūkst. pi skaičių (jo vardijimas truko apie 16 val.), meistro asmeninis rekordas – 111 tūkst. 700 skaičių.

Buvo siekiama, kad po šios dienos – šventės neliktų nė vieno, kuris nežinotų, kad pi yra matematinė konstanta, plačiai naudojama matematikoje ir fizikoje, reiškianti apskritimo ilgio ir jo skersmens santykį. Jai žymėti yra naudojama graikiška raidė –π. Pagal pi santykį pastatyta Didžioji Gizos piramidė. Šį skaičių analizavo ir garsusis antikos matematikas Archimedas. Pi įdomus ne tik mokslininkams, bet ir menininkams: jį galima pastebėti įvairiuose kūriniuose, net Šventajame Rašte.

Skaičiaus Pi apskaičiavimas namų sąlygomis

Skaičiaus Pi reikšmę apskaičiuoti yra labai paprasta, tai gali pabandyti kiekvienas iš mūsų savo namuose. Reikia pasidaryti 1cm. skersmens (skersmuo- apskritimo viduje esanti atkarpa, kuri driekesi  per apskritimo centrą) apskritimo šabloną ir jo kraštelyje pažymėti tašką (nesvarbu, kurioje vietoje, svarbu, kad būtų apskritimo krašte). Tada pasiimti liniuote arba kokį kitą ilgio matavimo įrankį ir išmatuoti apskritimo ilgį. Matuoti reikia pradėti nuo Jūsų pažymėto taško ir sukti apskritimą kol Jūsų pažymėtas taškas apsuks ratą.  Tokiu būdų gausite apytiksle Pi reikšmę 3,14 cm. Jeigu Jums sunku su 1 cm. skersmens apskritimo šablonu jį galite daryti 10 cm. Tokiu būdų atsakymas bus 10 kartų didesnis tai  31,41 cm. Tokiu būdu galime apskaičiuoti apytikslę Pi reikšmę.

Kaip kito skaičiaus Pi reikšmė senovėje?

Kas pirmasis suprato, kad Pi yra konstanta (konstanta- reiškia fiksuotą, nekintantį dydį), nepriklausoma nuo apskritimo dydžio, nėra žinoma. Tačiau nustatyti tikslią šio paslaptingo skaičiaus reikšmę buvo bandoma nuo seno. Apytikrė babiloniečių Pi reikšmė buvo 3 1/8 (3,125), egiptiečių — mažiau tiksli — 3,16. Trečiajame amžiuje graikų matematikas Archimedas galbūt pirmasis pabandė jį apskaičiuoti moksliškai ir gavo skaičių, apytikriai lygų 3,14. Iki 200m per. Kr. jis buvo laikomas lygiu 3,1416. Tokį skaičių šeštojo amžiaus pradžioje savarankiškai patvirtino kinų bei indų matematikai. Tokios reikšmės skaičių ir dabar naudoja pasaulio gyventojai.

Kaip atsirado Pi pavadinimas?

1650 metais prieš Kristų (1650m. pr. Kr.) šis skaičius nebuvo vadinamas graikų abėcėlės raide π. Tiesa yra ta, kad šį skaičių atrado senovės egiptiečiai, jie skaičių vadino Ahmes. Naudodamiesi apskritimu gyventojai apskaičiavo, kad Pi lygus 3,1604 .Tai buvo iki 200 metų prieš Kristų kai Archimedas nustatė, kad šis skaičius yra labai panašus į 3 ir lygus 3,14.

Tada XVI amžiuje π buvo vadinamas Ludolfiano skaičiumi, nes matematikas Ludolph Van Ceulon parašė knygą „On the Circle“ pakartodamas Archimedo metodus. Taip buvo pavadintas π XVI a. Tačiau XVIII amžiuje Velsiečių matematikas William Jones pasiūlė Ludolfiano skaičių vadinti graikų abėcėlės raide π (Pi). Kitiems matematikams ir mokslininkams patiko ši mintis, todėl Ludolfiano skaičius buvo pradėtas vadinti Pi ir toks pavadinimas išliko iki šių dienų. Taip kito šio skaičiaus pavadinimas skirtingais laikotarpiais.

Įdomių faktų apie Pi pavyko rasti ir per pastaruosius dvidešimt metų. Pavyzdžiui, 1997-aisiais rasta formulė ir su Pi susijęs algoritmas, kurie leido apskaičiuoti Pi skaičius pradedant nuo bet kurios pozicijos, tokios kaip milijoninis ar milijardinis skaičius, ir tam visai nereikėjo žinoti prieš tai sekančių skaitmenų
Gerai žinomas matematikas ir fizikas Rogeris Penrose‘as savo knygoje „The Emperor’s New Mind“ rašė, jog niekada nesužinosime, ar Pi skaičiuje bus išdėstyta dešimt septynetų iš eilės.  Praėjus vos keliems mėnesiams po knygos išleidimo dešimt septynetų rasta jo paties nustatytame 580 mln. skaitmenų Pi skaičiuje.

Kartu prisiminėm  visus šių mokslo metų įvairių matematikos konkursų dalyvius ir laimėtojus.

Konkurso “Olympis” rudens sesijos

I laipsnio diplomų laimėtojai:

Viltė Grišanovaitė, Benas Kaminskas ir Marta Stupina – 2b kl.; Ugnius Adomaitis – 6 kl., Danielius Ugnius Puzinas – 9 kl.

II laipsnio diplomų laimėtojai:

Rokas Serapinas,  Austėja Kumpytė, Ūla Marija Grauslytė – 2a kl.; Gabija Jankutė 2b Viktorija Jonušaitė – 5kl.

III laipsnio diplomų laimėtojai:

Toma Jonušaitė , Urtė Kapočiūtė -2a;  Raigardas Karalius,  Berta Bočkutė,  Grantas Vaišvilas –  2b Mila Vaišnoraitė, Matas Šakurskis, Lukas Matevičius, Vytautas Gedvilas, Arnas Jucevičius  - 3 kl. Nedas Bogačiovas, Radvilė Jonušytė – 5 kl.

Konkurso „Pangea“ I etapo dalyviai, pakviesti į respublikinį  II etapo konkursą:

Mindaugas Dembinskas 9 kl; Mantas Dembinskas 8 kl; Laurynas Norkus, Jonė Baltramaitytė – 7 kl; Ugnius Adomaitis, Justinas Čeledinas –  6 kl; Viktorija Jonušaitė, Odilija Tinkutytė –  5 kl; Eimantas Valaitis 3 kl ( Girininkų skyrius)

MOKSLO –LAB  (tik penktokams organizuojamas)  konkurso I etapo nugalėtojai:

Viktorija Jonušaitė, Radvilė Jonušytė – 5 kl

„Kings” rudens sesijos nugalėtojai:

Viktorija Jonušaitė 5 kl, Justinas Čeledinas 6 kl


 

Komentarai negalimi.